Za Tisak d.d. osmislili smo i izveli testnu Snapchat kampanju. Što smo postigli, naučili i putem zaključili, čitajte u nastavku.

Ako ste ikad napisali seriju članaka, prelomili .pdf knjižicu ili snimili 60 sekundi videa, znate koliko je to posla. Taj ulog ima smisla jer stvarate dugotrajnu vrijednost za korisnike i klijenta. Kvalitetan sadržaj uvijek je važniji od stila i formata. Baš uvijek.

Osim na Snapchatu.

Otkud Tisak u (nestajućoj) Snapchat priči?

Što napraviti kad vam takva platforma kaže da vaš sadržaj – sorry, brende – vrijedi samo 24 sata?

Fokusirati se na formu i koncept! I, zaboraviti na skupu produkciju. 

No, idemo prvo staviti stvari u kontekst.

Sjećate li se pekarnica prije par godina? Burek, tu i tamo pecivo i jučerašnja pita? Danas su pekarnice kombinacija fensi fast food kioska, bistroa i slastičarnice. Prošle su temeljitu transformaciju.

Sličnu promjenu danas prolazi i Tisak. U svojim kioscima i Tisak Media centrima nude sve više proizvoda i usluga – od plaćanja računa do slanja Tisak paketa. Nova ponuda traži i novu publiku, ozloglašene millennialse i Y-generaciju koji nemaju naviku svratiti na kiosk po Jutarnji i Gloriju.

Gdje su, što rade, mlade nade

Želite im skrenuti pozornost na ponudu? Prvo se morate probiti do njih, kroz gusto granje komunikacijske šume. Vise na Viberu, na Whatsappu, Snapchatu, YouTubeu, ubaci-neki-naziv appu. Tipkaju brzo, gledaju kratko. Ne troše vrijeme, ne mare za izgled poruka, ne formiraju identitete.

Briga ih za informacije, važno im je iskustvo. U realnom vremenu. Sad. Facebook, Instagram, Twitter? Naah. To je odavno bezveze.

Kako onda toj generaciji približiti tradicionalan brend kao što je Tisak? 

Mi smo se odlučili za Snapchat unboxing kampanju.

Unboxing – otvaranje kutija s proizvodima – jedan je od najpopularnijih koncepata na YouTubeu. Najpoznatija takva youtuberica na svijetu u tišini otvara kutije Disney igračaka i zgrće silne milijune.

Tisak d.d. u svojoj ponudi ima uslugu dostave Tisak paketima, dakle kutijama, pa se koncept unboxinga praktički nametnuo.

Što se otvara na Snapchatu

Osim novih prilika, mi smo krenuli otvarati Tisak pakete.

U mjesec dana testne kampanje, napravili smo 10 Snapchat unboxinga iliti 10 Snapchat storyja.

Izvedba? Jednostavna: Uzmemo proizvod, zapakiramo ga u Tisak paket pa postepeno otvaramo i snapamo. Nema spikera niti voditelja, snima se iz ptičje perspektive i objavljuje, uz emotikone, efekte, nešto rasvjete i informativnog copyja. Što smo “otvarali”? Hoverboard, VR naočale, emoji privjeske za ključeve, Coffe2Go (yep!), FIFA album, StikBotse… Čak smo i podijelili par DVD-a u prvom Snapchat nagradnom natječaju.

Tisak d.d. je, paralelno, dolazak na Snapchat popratio s više desetaka citylightova na kisocima diljem Hrvatske. Na njima je otisnut Tiskov snapcode i kratki poziv na akciju. Tko ima Snapchat, zna što je snapcode i što mu je činiti.

Evo rezultata: 

  • 10 objavljenih storyja u 30 dana ima 2 000 pregleda (ili 200 po storyju)
  • Jedan story prosječno je trajao minutu i sastojao se od 10-ak snapova
  • Oko 1 000 followera do kraja prvog mjeseca (ručno brojani)
  • 50-ak screenova pojedinih snapova, najčešće onih s cijenom
  • 40-ak chatova s konkretnim upitima i tinejdžerskim pošalicama
  • Broj followera raste i dalje (barem 10 novih dnevno)

No, apsolutno najzanimljiviji podatak: Više od 60% svih followera, Tisak_hr je dodalo putem korisničkog imena, umjesto skeniranjem snapcodea. Što to znači? Da ih je uputio netko od vršnjaka i na taj način – direktno preporučio Tisak.

Ima li za brendove života na Snapchatu

Snapchata su svima puna usta, ali rijetko tko barata opipljivim informacijama. Zato nam je drago da se Tisak d.d. okuražio na ovaj potez. Dobili smo priliku ispitati kakva je klima na Snapu i može li toliko velika tvrtka (Tisak), koja mladima nije pretjerano bliska, dosegnuti (i dotaknuti) publiku koju traži?

Čini se da može. Zapravo, apsolutno može. I to na njihovom jeziku, u njima prihvatljivom stilu i formatu. Pod njihovim uvjetima. Nenametljivo. Bez foliranja. 

Ako se Snapchat nastavi širiti među mladima, Tisak će biti prvi RH brend koji je zauzeo ozbiljnu poziciju i predstavio jasnu, fukcionalnu strategiju. Ako se ti mladi sutra ipak odluče za nešto treće, i napuste Snapchat jer, hej, vjeverica!, nema veze. Snapovi su, ionako, zauvijek nestali.

U međuvremenu, dodajte Tisak_hr jer nove kutije otvaramo uskoro!

PS, evo i par screenova, a za one koji žele znati više, niže stiže i par savjeta.  

Tisak na Snapchatu

Snapovi Tiskovih pratitelja (+ privatne poruke) 

 

Tisak na snapchatu - reakcije

Komunikacija alla mladi

 

Tisak na snapchatu - komunikacija

Tisak na Snapchatu…a još i komunicira? Cool!

7 savjeta za Snapchat komunikaciju 

Nismo se samo snimali na Snapchatu, nešto smo i naučili. Izdvajamo 7 detalja:

  1. PM-ove (chatove) ne otvarajte kad niste fokusirani. Zaboravit ćete pitanje.
  2. Kad napravite screen chata, očekujte pitanje: “Zašto snimate?”. Bez iznimke.
  3. Dodajte natrag followere jer, ako imate aktualni sadržaj, neće ga vidjeti.
  4. Ne gledajte im storyje! Ne jer je nekulturno, nego ćete izgubiti razum!
  5. Obavezno gledajte njihove storyje. Prekrasan insight u život te publike.
  6. Zaboravite na “Memories”. To se sankcionira brzim preskakanjem snapa.
  7. Skratite foto snepove na 3 sekunde. Dvije, ako gore nema teksta.